Inköpsassistent

Som inköpsassistent jobbar man nära inköparen i det dagliga arbetet och har ofta arbetsuppgifter som att begära in prisuppgifter och offerter, göra beställningar, bevaka leveranser mm. Det är en fördel om du som person är noggrann, försäljningsdriven och serviceinriktad. Du har ofta kontakter både internt och externt, med transportföretag och leverantörer. Som inköpsassistent kan man även jobba nära designers på ett företag för att utveckla och ta fram produkter för att skapa ett sortiment av hög kvalitet. Utbildningen är 45 veckor lång om du läser både bas- och påbyggnadspaket på heltid.

Utbildningsort: Distans

Utbildningsstart: Flexibel

Studiemedelsberättigad: Ja 

 

Kurser yrkespaket Administration bas 500 poäng;

 Administration 1, 100 p

Administration 2, APL 100 p

Affärskommunikation, 100 p

Företagsekonomi 1, 100 p

Information och kommunikation 1, 100 p

Kurser yrkespaket Administration, påbyggnad mot inköp 400 poäng;

Handel och hållbar utveckling, 100 p

Inköp 1, 100 p

Inköp 2 - APL 100 p

Logistik 1, 100 p