En offentlig upphandling genomförs digitalt i det digitala verktyget TendSign. Förbundet anger krav och önskemål i upphandlingsdokumenten och leverantören svarar med ett anbud. Möjligheterna att i efterhand förändra något i dessa handlingar är mycket begränsade.
Om du vill lämna anbud till förbundet, tänk på följande:
- Läs igenom upphandlingsdokumenten mycket noga. Eftersom anbudet inte kan kompletteras i efterhand är det viktigt att alla frågor som ställs i förfrågningsunderlaget besvaras klart och tydligt.
- De intyg och handlingar som begärs måste bifogas.
- Se till att samtliga ska-krav kan uppfyllas. Anbud som inte uppfyller ska-kraven kan inte tas upp till prövning.
- Fyll i samtliga blanketter som ingår i upphandlingsdokumenten och bifoga till anbud som inlämnas.
- Kontrollera att anbudet kommer in till förbundet i rätt tid. För sent inkommit anbud får ej tas upp till prövning.
Viktigt
Vid oklarheter eller fel i upphandlingsdokumenten, ta snarast kontakt med förbundets upphandlare, kontaktinformation hittar du nedan på sidan.
Om synpunkter kommer in i tid kan förtydliganden eller rättelser göras och når alla som lämnat anbud samtidigt.