Lämna anbud

Att lämna ett anbud kräver noggrannhet och förståelse för upphandlingsdokumenten. Gå igenom dem noggrant och ställ eventuella frågor till ansvarig upphandlare i god tid om något är oklart. Kontrollera att all begärd information finns med i ditt anbud och att du följer dokumentens struktur. Tänk på att alla ska-krav måste uppfyllas för att anbudet ska vara giltigt.

Följ följande steg för att lämna anbud

  1. Hämta upphandlingsdokumenten under Tendsign. Länken till verktyget hittar du längre ner på sidan.
  2. Gå igenom dokumenten. Ställ frågor till ansvarig upphandlare i god tid om något är oklart. Ställ frågor enligt hänvisningar i upphandlingsdokumenten.
  3. Kontrollera att den information som vi begärt in verkligen finns med i ditt anbudssvar. Följ upphandlingsdokumentens struktur och undvik att lämna information som vi inte efterfrågat.
  4. Alla ska-krav som är angivna i upphandlingsdokumenten måste du som företagare uppfylla annars förkastas ditt anbud.
  5. Använd svarsblanketter om dessa finns med i förfrågningsunderlaget.
  6. Lämna alltid in anbuden i god tid digitalt via TendSign. Vi kan inte hantera för sent inkomna anbud. Det inte är möjligt att komplettera anbudet i efterhand. Därför är det viktigt att du besvarar alla frågor.
    TendSign

Samtliga upphandlingar, förutom direktupphandlingar, hanteras i TendSign. Det elektroniska anbudet krypteras, signeras och har ett tidlås som garanterar att det inte kan öppnas innan anbudstidens utgång.

Med elektroniskt anbud får ni som anbudsgivare ett kvitto på att anbudet är levererat. Ni behöver aldrig vara osäkra på om anbudet nått fram i tid.

Har du frågor?

Susan Sidér

Upphandlingssamordnare

Kontakta oss
Telefon: 010-1437042